DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
İmalat Dinamikleri ve Denetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IE 312
Güz/Bahar
3
0
3
6
Ön-Koşul(lar)
 IE 353Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
veIE 324Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı imalat sistemlerinin dinamiklerini incelemektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İmalat sistemlerinin dinamiklerini anlatabilecektir
  • İmalat sistemlerinin tasarımı ve denetimi için gerekli kavramları tanımlayabilecektir
  • Üretim hızı, üretim kapasitesi, üretim stoğu ve kullanım gibi nicelikler arasındaki ilişkileri anlatabilecektir
  • Rassal değişkenliğin imalat sistemleri üzerine etkisini anlatabilecektir
  • İmalat sistemlerinin performans analizini yapabilecektir
Ders Tanımı Dersin amacı imalat sistemlerinin dinamiklerini incelemektir. Bu dinamiklerin anlaşılması, imalat sistemlerinin tasarımı ve denetimini için gereklidir. Derste üretim hızı, üretim kapasitesi, üretim stoğu ve kullanım gibi nicelikler arasındaki ilişkiler irdelenecektir. Rassal değişkenliğin imalat sistemleri üzerine etkisi ayrıntılı olarak tartışılacak ve kuyruk teorisi kullanılarak nicelenecektir. Üretim denetiminde itme ve çekme yaklaşımları karşılaştırılacak ve sistem performansı üzerine etkileri incelenecektir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tarihi Perspektif Ch 1 W. Hopp , M. Spearmans, Factory Physics, Wiley, 2007.
2 JIT Paradigması Ch 1 W. Hopp , M. Spearmans, Factory Physics, Wiley, 2007.
3 Performans Analizi Ch 2 W. Hopp , M. Spearmans, Factory Physics, Wiley, 2007.
4 Temel Fabrika Dinamikleri Ch 3 W. Hopp , M. Spearmans, Factory Physics, Wiley, 2007.
5 Temel Fabrika Dinamikleri Ch 3 W. Hopp , M. Spearmans, Factory Physics, Wiley, 2007.
6 Değişkenliğin Temelleri Ch 4 W. Hopp , M. Spearmans, Factory Physics, Wiley, 2007.
7 Genel tekrar ve ara sınav
8 Performans ve Değişkenlik Ch 5 W. Hopp , M. Spearmans, Factory Physics, Wiley, 2007.
9 Performans ve Değişkenlik Ch 5 W. Hopp , M. Spearmans, Factory Physics, Wiley, 2007.
10 İttirmeli ve Çekmeli Sistemler Ch 6 W. Hopp , M. Spearmans, Factory Physics, Wiley, 2007.
11 İttirmeli ve Çekmeli Sistemler Ch 6 W. Hopp , M. Spearmans, Factory Physics, Wiley, 2007.
12 Bir Çekmeli Planlama Çerçevesi Ch 7 W. Hopp , M. Spearmans, Factory Physics, Wiley, 2007.
13 Bir Çekmeli Planlama Çerçevesi Ch 7 W. Hopp , M. Spearmans, Factory Physics, Wiley, 2007.
14 Fabrika Tabanı Kontrolü Ch 8 W. Hopp , M. Spearmans, Factory Physics, Wiley, 2007.
15 Genel tekrar ve değerlendirme
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı W. Hopp , M. Spearmans, Factory Physics, Wiley, 2007.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
15
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
4
56
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
13
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
1
23
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Matematik, Fen Bilimleri ve Bilgisayar Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.

2

Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.

3

Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.

4

Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.

5

Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.

6

Bilgisayar Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler.

7

Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.

8

Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.

9

Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.

10

Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. 

11

Bir yabancı dili kullanarak Bilgisayar Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Bilgisayar Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest